FANDOM

Plkmn1
Het Pope Lick Monster (Pope Lick Goatman) (naar Pope Lick Creek waar het regelmatig is gespot) is een hybride van een mens en een geit. Het zou leven onder een treinbrug van Norfolk Southern Railway in het Fishervillegebied van Louisiana.

Uiterlijk en karakterEdit

Het Pope Lick Monster zou een zeer misvormd lichaam van een man hebben, met ruwharige geitepoten. Zijn gezicht zou bedekt zijn met albast, heeft een haviksneus en wijde ogen. Korte, scherpe hoorns steken uit het voorhoofd dat bedekt is met hetzelfde haar als op zijn poten.

De 30 meter hoge brug waar het monster onder leeft heeft geen rand of pad om op te lopen. Het kost een trein 10 minuten om over de brug te komen, en het bosrijke gebied zou het geluid van de aankomende trein dempen. Het Pope Lick Monster zou gebruik maken van hypnose en stem-imitaties van naasten om slachtoffers te lokken. Zo zou hij met de stem van een naaste om hulp roepen op de treinbrug, waarna het slachtoffer naar het midden van de brug toeloopt. Gericht op het helpen van de naaste en de geluidsdemping van de bomen zal het slachtoffer de aankomende trein niet horen. Het slachtoffer zal evenwel door de trein worden geraakt of een 30 meter lange val maken.

Naast deze manier van doden staat het monster bekend om een andere manier, namelijk het aanvallen met een met bloed besmeurt, roestige bijl. Desondanks heeft het monster de voorkeur zijn slachtoffer te kwellen door hem te bekogelen met stenen en beangstigende geluiden te maken. Het ontleent sadistische genoegens in het terroriseren van mensen die dom genoeg waren om zijn domein te betreden.

OorsprongEdit

De oorsprong van het monster is niet bekend. Een legende vertelt dat de Pope Lick Monster een boer was die Satanist was en zou zijn geiten offeren voor het leven toen hij bijna aan zijn dood was. Hij zou toen tot leven gewekt zijn als een half man, half geit hybride die voorbestemd zou zijn om bij de rails te leven.

De meest aannemelijke legende heeft het meeste realisme en het meeste detail. Opmerkelijk is dat het de legende van het Pope Lick Monster combineert met een ander verhaal die zich afspeelt op het spoor, de "Ghost Train" welke ook op de rails zou verschijnen. Aan het eind van 1800 waren er geruchten van een wild dier die de Canadese wildernis zou bezwerven. De aanwezigheid van het wezen zou de aandacht van een circusdirecteur, Silus Garner, hebben getrokken. Hij bood een degelijke beloning aan voor degene die het beest zou vangen. Toen uiteindelijk iemand het beest op het spoor was en ving, stelde Garner het beest tentoon als een van zijn sterattracties. Tot die ene noodlottige nacht toen het circus trok naar Louisville toen de bliksem in de trein sloeg waardoor het ontspoorde. Niemand, behalve het monster, overleefde het ongeluk.

Een minder aannemlijke theorie is die van een boer die een nogal perverse relatie had met een geit.

BronnenEdit

  1. http://www.unknown-creatures.com/pope-lick-monster.html
  2. http://www.louisvilleghs.com/LGHS_MASTER/SUB/Legends/Pope%20Lick/The%20Legend%20of%20Pope%20Lick.html