FANDOM

Myrtles

De Myrtles Plantation, gelocaliseert in St. Francisville, is een van de "meest geplaagde spookhuizen van Amerika" waarvan gezegd wordt dat het geplaagd wordt door verschilldende geesten.

Sommige onderzoekers zeggen dat er wel 10 moorden gepleegd zijn, maar anderen konden er maar één bevestigen.

GeschiedenisEdit

De plantage is gebouwd rond 1796 door Genaraal David Bradford (ook bekend als Whiskey Dave). De legende zegt dat het huis van de plantage is gebouwd op een grafheuvel van Tunica Indianen. De huidige eigenaars zijn John en Teeta Moss

GeestenEdit

Generaal "Whiskey Dave" Bradfort -oud-leider van de 'Whiskey-Rebellie'- bouwde het huis in 1794 op een begraafplaats van Tunica-indianen. Waarschijnlijk was Generaal Bradford de eerste die een geest tegenkwam - een naakt indianenmeisje - die vandaag de dag nog steeds gezien wordt.

Haunted-myrtes-plantation

Een foto genomen op het voorplein. Een vrouwenfiguur is duidelijk te zien.

Een ander verhaal gaat over een geest van een slavin. Sara Matilda, de dochter van Generaal Bradford, trouwde met ene Rechter Woodruff. Er wordt gezegd dat Woodruff er een slavin, Chloe, op nahield. Toen Woodruff haar beu was, en Chloe bang was dat ze in het veld gestuurd zou worden, ging zij Woodruff afluisteren om meer te weten te komen over haar lot. Toen Woodruff haar betrapte sneed hij haar linkeroor af, en stuurde haar aan het werk in de keuken. Vanaf toen droeg Chloe een groene tulband om de verminking te verbergen.

Chloe bedacht toen een plan om weer liefde te krijgen van hem en de familie. Met de gedachte dat als de kinderen ziek zouden worden en dat zij hen moest verzorgen tot ze weer gezond waren, dat ze weer geaccepteerd werd. .Ze kookte giftige oleanderbladeren en bakte deze in een cake. Helaas had ze een overdosis in de cake gedaan, waardoor Sara Matilda en twee kinderen die nacht de dood vonden. Toen de andere slaven achter de daad van Chloe kwamen, hingen zij haar op aan een boom. Daarna verzwaarden zij haar lichaam met stenen en gooiden haar in de Missisippi.

Chloe dwaalt nog steeds door het huis en de grond van de Myrtles Plantation. Soms verschijnt ze in foto's. De kinderen die vergiftigt zijn worden worden lachend en spelend gehoord op de veranda op regenachtige nachten.

Een andere verschijning is William Drew Winter, een procureur die op de plantage woonde van 1860 tot 1871. Hij werd door een onbekende neergeschoten op de zij-veranda. Winter strompelde het huis binnen en beklom de trap naar de tweede verdieping, maar stortte in op de 17e trede. Zij laatste voetstappen worden nog steeds op de trap gehoord, die volgens sommigen stoppen de stappen bij de 17e trede waar hij gestorven is.

Een soldaat van de Burgeroorlog sneuvelde op de vloer bij de voordeur aan zijn strijdwonden. Hij was een stevige roker van sigaren die voor zijn dood in het huis verbleef. Hoewel roken verboden is op de Myrtles Plantation, vult de geur van sigaren de kamer waarin de soldaat verbleef.

BronnenEdit

http://www.hauntedamericatours.com/hauntedhouses/myrtlesplantation/